Monday, August 5, 2013

מזניחים את הדרום - גם בתמ"א 38

עיריית תל אביב מזניחה באופן תמוה אזור ענק משטח האחריות המוניציפלית שלה.
בכתבה בעיתון כלכליסט של השבוע האחרון, טוענת עו"ד ענת בירן, מומחית לדיני מקרקעין המייצגת יזמים בתחום ההתחדשות העירונית, כי המדיניות של העירייה ממש תמוהה. "רוצים לחזק את הדרום? מדוע כמעט לכל שכונות עבר הירקון מעניקים תוספות בנייה של שתי קומות ובשכונות בדרום אף לא קומה אחת? משאירים ליזמים את חובת החיזוק מבלי לתת את התמריץ הכלכלי. למה דווקא בדרום לא נותנים תמריצים? גם בלב העיר - איזה היגיון יש בהריסה ובנייה (מכוח תיקון 2 לתמ"א 38) מבלי להוסיף קומות?".

איש העסקים והנדל"ן יאיר צברי המכיר את העיר שנים רבות טוען כי ההזנחה של דרום העיר לא היתה תמיד.
ההתדרדרות התחילה לפני 30 שנה כאשר עסקי הסמים, הפשע, הזנות והעובדים הזרים התקבצו יחדיו לדרום העיר. זה היה תהליך של כמה שנים אך העיריה והמשטרה העלימו עין והעדיפו שלא לטפל בעניין באופן שיעקור אותו משורשו אלא לפתור את השריפות הבוערות ובכך נתנו להתדרדרות להגיע לקטסטרופה שהיא היום.

עירית תל אביב הכריזה על תמיכתה בעידוד הבנייה בדרום העיר, כיצד דבר זה עומד בקנה אחד עם מדיניות בנייה כל כך הפוכה? יאיר צברי אומר כי מדיניות תמ"א 38 מאפשרת את חיזוק המבנה אם או בלי קשר להוספה של קומות בבניין, יאיר תמה מדוע העיריה מעדיפה שלא לחזק את המבנים בדרום? מה עוצר אותה וגורם לה להזניח חתיכה כל כך חשובה ובלתי נפרדת משטחה. למי יש אינטרס להזניח את שכונות הדרום?
יאיר מוסיף וטוען כי ההרכב הדמוגרפי של אזורי הדרום היה מורכב מיוצאי עדות המזרח, אוכלוסיה שסבלה מאפליה שנים רבות וכן לא ידעה לעמוד על שלה, זו גם סיבה למצב בדרום עוד לפני המסתננים.

No comments:

Post a Comment