Sunday, September 29, 2013

חברה להשכרה ומינויים פוליטיים

ועדת השרים לענייני דיור אישרה (יום א', 29.9.13) את הצעת שר האוצר, יאיר לפיד, להקים חברה ממשלתית שתעסוק בקידום בניה להשכרה של 150,000 דירות בעשור הקרוב. החברה אמורה לקדם תיכנון שכונות לבניה, לרכוש את הקרקעות, להוציא מכרזים למכירת המגרשים, ולפקח על כך שהזוכים יעמדו בתנאי המכרזים לגבי חוזי השכירות ולקדם בניית 150,000 דירות להשכרה בעשר השנים הקרובות.
הבעיה היא ששר האוצר החליט לנסות ולקדם את מינויו של אורי שני למנכ"ל החברה, למה זו בעיה?
כי אורי שני מכהן כיום כמנכ"ל חברת הנדל"ן פולאר, העשויה להשתתף במכרזים הצפויים לבניית הדירות. הוא אומנם יפרוש מתפקידו בסוף נובמבר, אך יקבל מפולאר שכר עד מאי 2014.
איש העסקים יאיר צברי, המצוי היטב בתחום הנדל"ן טוען כי המינוי מסריח במיוחד, ויש לעצרו עד שיתבררו כל ההשלכות העסקיות ממנו.
יאיר טוען שמינוי כזה המעלה כל כך הרבה סימני שאלה חייב לעמוד במבחן ההיתכנות של היועץ המשפטי לממשלה וכן בין פקידי משרד האוצר, שכן סכום תקציב לא מבוטל יזוז בין ידיו של משרד זה ומינוי כל כך תמוה\מוזר  חייב להיבדק היטב ולעמוד בכל הקריטריונים.
ועוד משהו, גם אם המינוי יעבור את כל הבחינות המשפטיות ואורי שני "יוכתר" למנכ"ל החברה, נשאלת שאלה הציבורית: האם זוהי הפוליטיקה החדשה שהבטיח לנו יאיר לפיד במהלך קמפיין הבחירות שלו? האם מינויים פוליטיים של ספק מכרים\ ספק בעלי אינטרסים זהו החידוש שהביאה הרוח החדשה של יש עתיד לפוליטיקה הישראלית?
יאיר צברי טוען שיש עתיד זו רק עוד מפלגה שתתאייד, מפלגה שהפכה לעוד סיעה.
המזל של "יש עתיד", והגאונות של יועצי הקמפיין, היא אותה מחאה חברתית שהעלתה את ה"שקית ניילון" הזו כלפי מעלה, והפכה אותה לבלון פורח. את המבחן האמיתי עוברת הסיעה בכנסת וחבריה בועדות, שם צריכים הנבחרים לעבוד כדי להרוויח את הלחם של הקמפיין הבא. נחייה ונראה, רק נקווה שה"לימודים" של חברי הכנסת לא יגבו יותר מדי קרבנות.

No comments:

Post a Comment